fbpx

Werk uit handen nemen

Als structuurspecialist ben ik beschikbaar om tijdelijk werk uit handen te nemen. Ben je ondernemer en heb je op korte termijn behoefte aan ontzorging? Dan kan ik werkzaamheden van je overnemen en structureren. Zo kun jij als ondernemer je bezig houden met de groei van je bedrijf, de klant en datgene waar je nog meer plezier uithaalt!

 

Zorgeloos werk uitbesteden

 

Wanneer huur je als ondernemer extra ondersteuning in?

→ Als het bedrijf groeit en je wilt je als ondernemer focussen op werkzaamheden die hier direct een bijdrage aan leveren.

Een valkuil van veel ondernemers is dat ze alles in eigen handen willen houden, waardoor de bedrijfsgroei afvlakt. Het kost namelijk teveel tijd om alles zelf te blijven doen. Je verliest het overzicht, er ontstaan fouten en klanten worden de dupe. Daarnaast ben je als ondernemer soms zo druk dat je het plezier in ondernemen verliest.

 

Door taken te delegeren naar bijvoorbeeld een officemanager heb je intern iemand die overzicht houdt, werkzaamheden structureert en een aanspreekpunt voor klanten en collega’s is.

→ Als je ziet dat werkzaamheden slimmer georganiseerd kunnen worden, maar zelf niet de tijd en/of kennis hebt om dit aan te pakken.

Als een bedrijf (snel) groeit, dan blijft de reorganisatie van interne werkwijzen vaak achter. Zaken worden gedaan ‘omdat ze altijd zo zijn gedaan’, maar er wordt te weinig stil gestaan bij de vraag of dit nog de meest efficiënt werkwijze is. Bij gebrek aan tijd en capaciteit verandert er niets. Door tijdelijk iemand in te huren, heb je iemand die met een frisse blik naar je interne organisatie kijkt en hier meer structuur in aanbrengt.

→ Als je taken hebt die slechts een paar uur per week tijd kosten wilt uitbesteden.

Soms ben je als ondernemer al enorm geholpen als je werkzaamheden die slechts een paar uur per week tijd in beslag nemen, kunt uitbesteden. Het kan bijvoorbeeld zijn dat die taken je heel veel energie kosten. Maar strategisch gezien kan het ook een slimme keuze zijn, als je die uren op een andere, waardevollere manier voor het bedrijf kunt invullen.

 

Iemand in loondienst vinden voor slechts een paar uur per week is lastig. Daarnaast ben je met een zzp’er flexibeler. Mocht het werk de ene keer meer of minder zijn, of zelfs helemaal wegvallen, dan zit je nergens aan vast.

→ Bij tijdelijk extra drukte of een project, waarvoor je intern te weinig capaciteit beschikbaar hebt.

Er zijn periodes dat het drukker is dan anders. Bijvoorbeeld tijdens een bepaald seizoen, bij een grote order en/of ziekte van collega’s. Het is niet altijd mogelijk om die pieken intern op te vangen. Maar je wilt ook niet nieuw personeel aannemen waar je te weinig werk voor hebt tijdens de rustigere periodes.

 

In zo’n situaties kan tijdelijk iemand inhuren een goede uitkomst zijn. Zo zit je nergens aan vast als het werk weer stabiliseert, maar heb je toch voldoende capaciteit beschikbaar om aan de vraag te voldoen. Soms is het alleen al prettig om iemand beschikbaar te hebben die overzicht houdt, werk verdeelt onder de collega’s en contact onderhoudt met de klant. Dat geeft jou als ondernemer rust.

Heb je een andere aanleiding of vraag? Neem gerust contact op!

Ik denk strategisch met je mee

Een voordeel van samenwerken is, dat ik graag met andere ondernemers spar over vragen zoals:

– Hoe kunnen we onze klanten nog beter bedienen?
– Wat kunnen we aan sales doen en waar zit intern nog ruimte voor verbetering?

Dit zijn vragen waar ik als ondernemer zelf ook mee bezig ben.

|

“Onze boekhouding was veel te omslachtig, dat moest beter kunnen, maar hoe? Toen kwam ik in contact met Eline en zij heeft alles voor ons op de rit gezet. Het is even wennen deze nieuwe manier van werken maar het bespaart ons heel veel tijd én we hebben direct overzicht. Eline legt alles rustig en duidelijk uit en als we nog ergens tegenaan lopen kunnen wij altijd op haar terug vallen. Wij kunnen haar van harte aanbevelen.”

Martine Bulten

Ondernemer Bisschop & Bisschop

Ondernemen is niet hetzelfde als managen

Wat mij aanspreekt aan samenwerken met MKB ondernemers is de échte passie voor zijn of haar onderneming, de pragmatische aanpak en succesinstelling. Voor mij zit er dan ook een duidelijk verschil tussen ondernemen en het runnen van een bedrijf. Een manager of directeur kan een bedrijf runnen, maar dat maakt iemand nog geen ondernemer. En juist de mentaliteit van een ondernemer speekt mij zo aan.

Ik kom het beste tot mijn recht in een bedrijf  waar ‘niet lullen maar poetsen’ hoog in het vaandel staat. Dat is namelijk ook precies waar ik voor sta. En je kunt mij ook het beste in een rol of functie zetten, waar die ondernemersmentaliteit goed van pas komt. Ik ben namelijk geen manager. Wel een ondernemer.

Werk uit handen nemen

Als structuurspecialist ben ik beschikbaar om tijdelijk werk uit handen te nemen. Ben je ondernemer en heb je op korte termijn behoefte aan ontzorging? Dan kan ik werkzaamheden van je overnemen en structureren. Zodat jij als ondernemer je bezig kunt houden met de groei van je bedrijf, de klant en datgene waar je plezier uithaalt!

Zorgeloos uitbesteden

 

Wanneer huur je als ondernemer extra ondersteuning in?

→ Als het bedrijf groeit en je wilt je als ondernemer focussen op werkzaamheden die hier direct een bijdrage aan leveren.

Een valkuil van veel ondernemers is dat ze alles in eigen handen willen houden, waardoor de bedrijfsgroei afvlakt. Het kost namelijk teveel tijd om alles zelf te blijven doen. Je verliest het overzicht, er ontstaan fouten en klanten worden de dupe. Daarnaast ben je als ondernemer soms zo druk dat je het plezier in ondernemen verliest.

Door taken te delegeren naar bijvoorbeeld een officemanager heb je intern iemand die overzicht houdt, werkzaamheden structureert en een aanspreekpunt voor klanten en collega’s is.

→ Als je ziet dat werkzaamheden slimmer georganiseerd kunnen worden, maar zelf niet de tijd en/of kennis hebt om dit aan te pakken.

Als een bedrijf (snel) groeit, dan blijft de reorganisatie van interne werkwijzen vaak achter. Zaken worden gedaan ‘omdat ze altijd zo zijn gedaan’, maar er wordt te weinig stil gestaan bij de vraag of dit nog de meest efficiënt werkwijze is. Bij gebrek aan tijd en capaciteit verandert er niets. Door tijdelijk iemand in te huren, heb je iemand die met een frisse blik naar je interne organisatie kijkt en hier meer structuur in aanbrengt.

→ Als je taken hebt die slechts een paar uur per week tijd kosten wilt uitbesteden.

Soms ben je als ondernemer al enorm geholpen als je werkzaamheden die slechts een paar uur per week tijd in beslag nemen, kunt uitbesteden. Het kan bijvoorbeeld zijn dat die taken je heel veel energie kosten. Maar strategisch gezien kan het ook een slimme keuze zijn, als je die uren op een andere, waardevollere manier voor het bedrijf kunt invullen.

 

Iemand in loondienst vinden voor slechts een paar uur per week is lastig. Daarnaast ben je met een zzp’er flexibeler. Mocht het werk de ene keer meer of minder zijn, of zelfs helemaal wegvallen, dan zit je nergens aan vast.

→ Bij tijdelijk extra drukte of een project, waarvoor je intern te weinig capaciteit beschikbaar hebt.

Er zijn periodes dat het drukker is dan anders. Bijvoorbeeld tijdens een bepaald seizoen, bij een grote order en/of ziekte  van collega’s. Het is niet altijd mogelijk om die pieken intern op te vangen. Maar je wilt ook niet nieuw personeel aannemen waar je te weinig werk voor hebt tijdens de rustigere periodes.

 

In zo’n situaties kan tijdelijk iemand inhuren een goede uitkomst zijn. Zo zit je nergens aan vast als het werk weer stabiliseert, maar heb je toch voldoende capaciteit beschikbaar om aan de vraag te voldoen. Soms is het alleen al prettig om iemand beschikbaar te hebben die overzicht houdt,  werk verdeelt onder de collega’s en contact onderhoudt met de klant. Dat geeft jou als ondernemer rust.

Heb je een andere aanleiding of vraag? Neem gerust contact op!

Ik denk strategisch met je mee

Een voordeel van samenwerken is, dat ik graag met andere ondernemers spar over vragen zoals:

– Hoe kunnen we onze klanten nog beter bedienen?
– Wat kunnen we aan sales doen en waar zit intern nog ruimte voor verbetering?

Dit zijn vragen waar ik als ondernemer zelf ook mee bezig ben.

    “Onze boekhouding was veel te omslachtig, dat moest beter kunnen, maar hoe? Toen kwam ik in contact met Eline en zij heeft alles voor ons op de rit gezet. Het is even wennen deze nieuwe manier van werken maar het bespaart ons heel veel tijd én we hebben direct overzicht. Eline legt alles rustig en duidelijk uit en als we nog ergens tegenaan lopen kunnen wij altijd op haar terug vallen. Wij kunnen haar van harte aanbevelen.”

    Martine Bulten

    Ondernemer Bisschop & Bisschop

    Ondernemen is niet hetzelfde als managen

    Wat mij aanspreekt aan samenwerken met MKB ondernemers is de échte passie voor zijn of haar onderneming, de pragmatische aanpak en succesinstelling. Voor mij zit er dan ook een duidelijk verschil tussen ondernemen en het runnen van een bedrijf. Een manager of directeur kan een bedrijf runnen, maar dat maakt iemand nog geen ondernemer. En juist de mentaliteit van een ondernemer speekt mij zo aan.

    Ik kom het beste tot mijn recht in een bedrijf waar ‘niet lullen maar poetsen’ hoog in het vaandel staat. Dat is namelijk ook precies waar ik voor sta. En je kunt mij ook het beste in een rol of functie zetten, waar die ondernemersmentaliteit goed van pas komt. Ik ben namelijk geen manager. Wel een ondernemer.

    Wat heb ik zoal gedaan?

    Veltmeijer Group - HR

    2022

    De Veltmeijer Group is een familiebedrijf dat al bijna 70 jaar bestaat in de arcade-branche en ruim 400 medewerkers in dienst heeft. Naast Gamestate is ook o.a. Gamecity en Gametown onderdeel van deze mooie organisatie. Het is een groeiende en ambitieuze internationale onderneming. De afgelopen jaren zijn er dan ook verschillende locaties en veel nieuwe medewerkers bijgekomen. De vraag was om, naast het meewerken, meer structuur en overzicht aan te brengen op de HR afdeling. Het meewerken bestond uit alle voorkomende HR werkzaamheden, zoals het opmaken van nieuwe contracten, uitdiensttredingen en functiewijzigingen verwerken, personeelsvragen beantwoorden, managers ondersteuning bieden, etc.

    Bibliotheek Maas en Peel - HR / Managementondersteuning

    2022

    De bibliotheek is allang geen omgeving meer waar alleen boeken geleend kunnen worden. Het is een moderne organisatie die midden in de samenleving staat en op allerlei manieren bijdragen levert aan een slimme en vitale gemeenschap. I.v.m. een vervanging tijdens ziekte heb ik de functie medewerker personele, administratieve en secretariële ondersteuning overgenomen. Het is een functie die midden alle medewerkers, vrijwilligers en de leidinggevenden staat. Zo komen er veel vragen binnen, verwerk ik personeelsmutaties en ondersteun ik leidinggevenden in hun werkzaamheden. Door het een centrale functie is, denk ik mee over het optimaliseren van de interne structuur en organisatie.

    PJP Film & Studio - Officemanagement

    2021

    PJP Film & Studio is een expert op het gebied van videoproducties. Er wordt zowel op locatie gefilmd als in eigen studio’s, waardoor er een breed pallet aan diensten kan worden aangeboden. Kernwaarden zoals kwaliteit, snelheid en flexibiliteit staan voorop. Als officemanager was het mijn verantwoordelijkheid om de planning op te stellen, te bewaken en waar nodig bij te sturen. Ik was bij vragen het aanspreekpunt voor klanten en collega’s, stelde offertes op en werkte scripts uit. Salesactiviteiten en meedenken over methodes om steeds slimmer te werken waren doorlopend onder de aandacht.

    Klaver Energie - Interne structuur optimaliseren

    2020 – 2021

    Klaver Energie biedt bedrijven diverse oplossingen op het gebied van energie (besparen) en verduurzamen. Dit doen ze o.a. door bestaande contacten te analyseren, contracten slim in te kopen en het ondersteunen van technische oplossingen, zoals zonnepanelen. Een mooi, innovatief en vooruitstrevend bedrijf, waar de klant altijd voorop staat. Samen met het team hebben we de interne structuur en efficiëntie op het gebied van o.a. planning naar een volgend level gekregen. Door hier samen periodiek aandacht aan te blijven geven, blijft de focus gericht op het continue verbeteren en verder ontwikkelen.

    Bisschop & Bisschop - Digitaliseren & optimaliseren financiële administratie

    2020 – 2021

    Het bedrijf Bisschop & Bisschop is gespecialiseerd in vloeren, gordijnen en binnenzonwering. Ze hebben een prachtige woonwinkel in Tegelen, maar leveren ook persoonlijke service aan huis. Als bedrijf zijn ze de afgelopen jaren enorm gegroeid, maar de administratie was nog wat omslachtig. In een korte tijd hebben we gewerkt aan de verdere digitalisering en verbetering van  interne werkwijzen. Op deze manier hebben ze alles snel op de rit gekregen en besparen ze nu veel tijd bij het doen van de administratie.

    Schoenatelier Theunissen BV - Aanbrengen structuur & oplossen groeipijn

    2020 – 2021

    Schoenatelier Theunissen is een orthopedische schoenmaker. Mijn werkzaamheden bestaan uit het aanbrengen van structuur, overzicht, oplossen van groeipijn en het contact onderhouden met klanten/zorgverzekeraars.

    Human Business Care - HR

    2020 – 2021

    Als HR professional ondersteun ik Elise Pikaart van Human Business Care in haar werkzaamheden. Human Business Care wordt gedreven door een bedrijfskundige benadering van HRM. Vanuit deze benadering begeleiden en ondersteunen wij MKB bedrijven bij het succesvol ondernemen met personeel. Wat ik zoal doe:

    • HR Support: ondersteuning bij medewerkersgesprekken, werving en selectie,
      ziekteverzuim, een vraag m.b.t. arbeidsrecht of arbeidsomstandigheden beantwoorden.
    • Uitwerken en implementeren van bedrijfsspecifieke oplossingen, zoals rolbeschrijvingen, kernwaarden uitschrijven en personeelsontwikkeling mee vormgeven.

    MV-Werkt - Loopbaanadviseur

    2020 – 2021

    Het bedrijf MV-Werkt biedt diensten aan op het gebied van HRM, loopbaanbegeleiding, outplacement, re-integratie en persoonlijke ontwikkelingstrajecten bij kleine en grote ondernemingen. Als loopbaanadviseur begeleid ik medewerkers die gedwongen
    hun baan verliezen in een outplacementtraject. Het traject duurt ca. 6 maanden tijd en ik begeleid hen o.a. in: het verwerkingsproces, de analyse van (loopbaan)tests, positionering en betreding arbeidsmarkt, opbouw cv en sollicitatiebrief en het voeren van sollicitatiegesprekken.

    Gaan we samen van start?

    Laat dan hieronder je gegevens achter. Ik neem binnen 2 werkdagen contact met je op.

    Mocht je nog vragen hebben, dan kun je die hieronder ook alvast aangeven.

     

    10 + 12 =