fbpx
06 41 21 88 29 info@elinesmith.nl

Hi, ik ben Eline Smith

en ik ben een structuurspecialist.

 

Ik zorg ervoor dat kleinbedrijven overzichtelijk en professioneel kunnen ondernemen door het aanbrengen van meer structuur. Mijn aanpak is persoonlijk, transparant en no-nonsense. Ik geloof niet dat het nodig is om een ingewikkeld traject aan te gaan, waar je lang aan vast zit en duizenden euro’s uitgeeft aan alleen al het in beeld brengen van de huidige situatie. Het antwoord zit hem vaak in simpele oplossingen. Een kleine aanpassing kan soms al tot een grote verbeteringen leiden. Waarom moeilijk doen, als het makkelijk kan?

Een klein stukje terug in de tijd…  hoe ben ik hier gekomen?

Een klein stukje terug in de tijd…  hoe ben ik hier gekomen?

Alweer 34 jaar geleden ben ik geboren en opgegroeid in Venlo. In 2012 heb ik de opleiding Bedrijfskunde aan de Radboud Universiteit in Nijmegen afgerond en daarvoor heb ik de opleiding Personeel & Arbeid gedaan. Met mijn rugzak vol nieuwe kennis en met goede moed ging ik destijds op zoek naar een startersfunctie. Zo ben ik bij de Rabobank terecht gekomen.

Bij de bank heb ik ruim 8 jaar gewerkt. Van HR medewerker ben ik doorgegroeid naar Financieel Adviseur en daarna naar een analisten functie. Ik heb hier mijzelf enorm ontwikkeld. De focus lag veel op procesmanagement, slim werken en klantgerichtheid. Vooral in het begin was dit heel uitdagend, maar na een aantal jaar kreeg ik het gevoel dat ik niet meer op mijn plek zat. Ik wilde mijn kwaliteiten en leerervaringen op een andere manier wilde inzetten. Maar waar?

Werk waar ik blij van word

Begin 2019 ben ik gestart met mijn bedrijf. In eerste instantie met het idee om het loondienstverband en ondernemerschap te combineren. Maar al snel kwam ik erachter dat het ondernemer zijn mij zoveel energie gaf, dat de combinatie geen optie meer was. Ik vind het heerlijk om klanten te kunnen helpen op een manier waarvan ik denk dat die goed is. Geen hinder door andermans regels, procedures en processen, maar ‘gewoon’ een klant helpen zoals ikzelf ook geholpen wil worden.

En die lat ligt hoog. 😉

Als ondernemer houd ik van de afwisseling in werkzaamheden en het niet weten wat op je pad gaat komen. Je moet aan zoveel denken; klanten werven, offertes en facturen opmaken, mailbox bijhouden, planningen maken, telefoontjes beantwoorden, online zichtbaar zijn, etc. etc. 

En dan moet je ook nog de diensten uitvoeren die je als bedrijf aanbiedt. Fijn hè, die afwisseling. 🙂 Maar eerlijk is eerlijk, het zijn veel ballen die je in de lucht moet houden. En als je niet oppast, dan ben je meer tijd en energie kwijt aan ‘randzaken’, dan dat je echt bezig bent met de kerntaken van je bedrijf. Voor mijn eigen bedrijf heb ik hier ook een weg in moeten zoeken. Het is verleidelijk om ’s avonds en in de weekenden door te werken. Maar op die manier wordt het steeds lastiger om écht af te schakelen.

Daarnaast ben je ook productiever als je werk en privétijd voldoende afwisselt. Ik heb daarom een manier van werken gevonden die voor mij werkt. Daarnaast blijf ik continue reflecteren op mijn werkmethodes om ervoor te zorgen dat ik steeds slimmer blijf werken. Wat voor jouw bedrijf werkt? Dat gaan we samen onderzoeken. De weg naar succes is die van volhouden!

Waar ik in geloof

Waar ik in geloof

Zoals ik hierboven ook al aangaf, geloof ik in simpele en pragmatische oplossingen. Hoe complexer de oplossing, hoe groter de kans dat niemand er iets mee doet. Verder is het mijn doel om ervoor te zorgen dat de klantgerichtheid en interne efficiëntie in balans zijn.

Als je een verandering doorvoert die alleen voor een hogere interne efficiëntie zorgt, dan is de kans groot dat je klant daar de dupe van wordt. Ook al help je veel klanten op een dag of in de week, als klant wil je het gevoel hebben dat JIJ centraal staat. Het is daarom belangrijk dat je de rust en het overzicht hebt om je klant écht goed te helpen.

It’s not failure, it’s unfinished success”.

 

Nog een paar weetjes over mij:

Nog een paar weetjes over mij:

  • Jep, thuis ben ik ook van de structuur aanbrengen (wordt mij niet altijd in dank afgenomen).
  • Ik speel graag bordspellen, tennis en escape rooms. En ik win ook graag. 😉
  • Bier heb ik nooit leren drinken, maar ik ben zeker een wijnliefhebber. Met een partner die een eigen wijnbedrijf heeft, is er gelukkig altijd iets om uit te proberen (vooruit dan, even punten scoren en reclame maken: pluswine.nl.)
  • Bij mij staat kwaliteit en secuur werken voorop. Ik zie dit als een belangrijke randvoorwaarde, zodat een ondernemer met vertrouwen werk uit handen kan geven.
  • Verder kennismaken? Leuk! Ik drink mijn koffie zwart met een beetje suiker. Tot snel!

“Alles wat je aandacht geeft groeit.”

 

“Eline is enthousiast, energiek, alles overziend, daadkracht, kwaliteit en afspraak is afspraak!”

Marlène Leenders-Cox

Teamleider, Rabobank

“Eline is enthousiast, energiek, alles overziend, daadkracht, kwaliteit en afspraak is afspraak!”

Marlène Leenders-Cox

Teamleider, Rabobank

WAT HEB IK ZOAL GEDAAN?

De voorbeelden hieronder geven een idee waar ik met veel plezier structureel of projectmatig werkzaamheden (heb) verricht.

Klaver Energie

2019 – heden

Klaver Energie biedt bedrijven diverse oplossingen op het gebied van energie (besparen) en verduurzamen. Dit doen ze o.a. door bestaande contacten te analyseren, contracten slim in te kopen en het ondersteunen van technische oplossingen, zoals zonnepanelen. Een mooi, innovatief en vooruitstrevend bedrijf, waar de klant altijd voorop staat. Samen met het team hebben we de interne structuur en efficiëntie op het gebied van o.a. planning naar een volgend level gekregen. Door hier samen periodiek aandacht aan te blijven geven, blijft de focus gericht op het continue verbeteren en verder ontwikkelen.

Bisschop & Bisschop

2020

Het bedrijf Bisschop & Bisschop is gespecialiseerd in vloeren, gordijnen en binnenzonwering. Ze hebben een prachtige woonwinkel in Tegelen, maar leveren ook persoonlijke service aan huis. Als bedrijf zijn ze de afgelopen jaren enorm gegroeid, maar de administratie was nog wat omslachtig. In een korte tijd hebben we gewerkt aan de verdere digitalisering en verbetering van  interne werkwijzen. Op deze manier hebben ze alles snel op de rit gekregen en besparen ze nu veel tijd bij het doen van de administratie.

Schoenatelier Theunissen BV

2020 – heden

Schoenatelier Theunissen is een orthopedische schoenmaker. Mijn werkzaamheden bestaan uit het aanbrengen van structuur, overzicht, oplossen van groeipijn en het contact onderhouden met klanten/zorgverzekeraars.

Human Business Care

2020 – heden

Als HR professional ondersteun ik Elise Pikaart van Human Business Care in haar werkzaamheden. Human Business Care wordt gedreven door een bedrijfskundige benadering van HRM. Vanuit deze benadering begeleiden en ondersteunen wij MKB bedrijven bij het succesvol ondernemen met personeel. Wat ik zoal doe:

  • HR Support: ondersteuning bij medewerkersgesprekken, werving en selectie,
    ziekteverzuim, een vraag m.b.t. arbeidsrecht of arbeidsomstandigheden beantwoorden.
  • Uitwerken en implementeren van bedrijfsspecifieke oplossingen, zoals rolbeschrijvingen, kernwaarden uitschrijven en personeelsontwikkeling mee vormgeven.
MV-Werkt

2020 – heden

Het bedrijf MV-Werkt biedt diensten aan op het gebied van HRM, loopbaanbegeleiding, outplacement, re-integratie en persoonlijke ontwikkelingstrajecten bij kleine en grote ondernemingen. Als loopbaanadviseur begeleid ik medewerkers die gedwongen
hun baan verliezen in een outplacementtraject. Het traject duurt ca. 6 maanden tijd en ik begeleid hen o.a. in: het verwerkingsproces, de analyse van (loopbaan)tests, positionering en betreding arbeidsmarkt, opbouw cv en sollicitatiebrief en het voeren van sollicitatiegesprekken.

Wat heb ik zoal gedaan?

De voorbeelden hieronder geven een idee waar ik met veel plezier structureel of projectmatig werkzaamheden (heb) verricht.

Klaver Energie

2019 – heden

Klaver Energie biedt bedrijven diverse oplossingen op het gebied van energie (besparen) en verduurzamen. Dit doen ze o.a. door bestaande contacten te analyseren, contracten slim in te kopen en het ondersteunen van technische oplossingen, zoals zonnepanelen. Een mooi, innovatief en vooruitstrevend bedrijf, waar de klant altijd voorop staat. Samen met het team hebben we de interne structuur en efficiëntie op het gebied van o.a. planning naar een volgend level gekregen. Door hier samen periodiek aandacht aan te blijven geven, blijft de focus gericht op het continue verbeteren en verder ontwikkelen.

Bisschop & Bisschop

2020

Het bedrijf Bisschop & Bisschop is gespecialiseerd in vloeren, gordijnen en binnenzonwering. Ze hebben een prachtige woonwinkel in Tegelen, maar leveren ook persoonlijke service aan huis. Als bedrijf zijn ze de afgelopen jaren enorm gegroeid, maar de administratie was nog wat omslachtig. In een korte tijd hebben we gewerkt aan de verdere digitalisering en verbetering van  interne werkwijzen. Op deze manier hebben ze alles snel op de rit gekregen en besparen ze nu veel tijd bij het doen van de administratie.

Schoenatelier Theunissen BV

2020 – heden

Schoenatelier Theunissen is een orthopedische schoenmaker. Mijn werkzaamheden bestaan uit het aanbrengen van structuur, overzicht, oplossen van groeipijn en het contact onderhouden met klanten/zorgverzekeraars.

Human Business Care

2020 – heden

Als HR professional ondersteun ik Elise Pikaart van Human Business Care in haar werkzaamheden. Human Business Care wordt gedreven door een bedrijfskundige benadering van HRM. Vanuit deze benadering begeleiden en ondersteunen wij MKB bedrijven bij het succesvol ondernemen met personeel. Wat ik zoal doe:

  • HR Support: ondersteuning bij medewerkersgesprekken, werving en selectie,
    ziekteverzuim, een vraag m.b.t. arbeidsrecht of arbeidsomstandigheden beantwoorden.
  • Uitwerken en implementeren van bedrijfsspecifieke oplossingen, zoals rolbeschrijvingen, kernwaarden uitschrijven en personeelsontwikkeling mee vormgeven.
MV-Werkt

2020 – heden

Het bedrijf MV-Werkt biedt diensten aan op het gebied van HRM, loopbaanbegeleiding, outplacement, re-integratie en persoonlijke ontwikkelingstrajecten bij kleine en grote ondernemingen. Als loopbaanadviseur begeleid ik medewerkers die gedwongen
hun baan verliezen in een outplacementtraject. Het traject duurt ca. 6 maanden tijd en ik begeleid hen o.a. in: het verwerkingsproces, de analyse van (loopbaan)tests, positionering en betreding arbeidsmarkt, opbouw cv en sollicitatiebrief en het voeren van sollicitatiegesprekken.